Monday, June 27, 2005

Newman's Own familiar marketing

Marketing familiar
Familiar marketing


it's butter with newman

Se Paul Newman é conhecido por seus papéis em clássicos de Hollywood, ele é superstar por sua linha de produtos “socialmente responsáveis”. Desde 1982, o ator descobriu que sua imagem vendia qualquer coisa. Não há nada de novo nessa estratégia, Xuxa e Angélica têm bonecas, George Foreman tem churrasqueira, Cicarelli e Ronaldo têm casamento fajuto e por aí vai. Dúzias de celebridades fazem dinheiro com produtos, mas Paul Newman merece destaque. Ele descobriu o poder do marketing social há mais de 20 anos.

If Paul Newman is famous for his roles in Hollywood classics, he is a superstar for his line of socially responsible products. Since 1982, the actor discovered that his image could sel almost anything. There is nothing new in this strategy, Xuxa and Angelica have dolls, George Foreman his grill, Cicarelli and Ronaldo have a broken marriage and so on. Dozens of celebrities have made money putting their names on products, but Paul Newman deserves a special mention for pioneering socially responsible marketing more then 20 years ago.


Salad Dressing

Quando o consumidor compra um produto Newman, todo o lucro – cem por cento - é revertido para causas sociais. Assim, usar Newman é uma prova de cidadania! “Newmans Own” começou com um produto: molho de saladas. Depois, com o sucesso desse produto, a empresa passou a vender produtos como molhos de tomate para macarrão e pipoca de microondas. Em toda a história da empresa, cerca de 150 milhões de dólares já foram doados. Bem, não sabemos qual o faturamento total da “Newmans Own”, quais seus custos de produção e se os 150 milhões representam realmente 100% do lucro da empresa (é fácil diminuir o ganho auferido, aumentando os salários dos funcionários e da presidência, não?).

When a consumer purchases a “Newman’s Own” product, all profits -- 100% -- go to social causes. In this way using “Newman’s Own” products is a proof of citizenship! Paul Newman started selling only one product using his name: salad dressing. With the run away success of this product, “Newman’s Own” started to sell other goods such as tomato sauce and microwavable popcorn. Paul Newman’s unique marketing based on trust, principals, personal accountability, and his own unmistakable image has created a company that has given over 150 million dollars to charitable causes since its founding in 1982. However, we do not know the gross revenue of Newman’s, overhead, executive salaries, but this does not diminish the support that Paul Newman has given to various charities over the years.


Newman's Own...tomato sauce


Newman's own daughter's company "Newman's Own Organic"

Com o sucesso da marca, a filha do ator, Nell Newman, provou-se astuta. Em 1993, lançou uma empresa associada à do pai, a “Newman’s Own Organics”. Em 2001, separou a empresa totalmente, pois visava o lucro. O fato é se a “Newman’s Own Organics” não compartilha dos objetivos sociais da “Newmans Own”, porque Nell usa dos dados da marca do pai? Sim, além de não explicitar a separação, Nell usa fotos ao lado do pai, cifras da “Newmans Own” – exemplo: “o Paul Newman doou 150 mi” – etc. Nell fomenta suas vendas às custas do reconhecimento da empresa filantrópica do pai.

With the success of the Newman's Own brand, Nell Newman, the actor’s daughter, proved herself astute. In 1993 she began “Newman’s Own Organics” as division a division of her father’s company. In 2001 her division silently, separated completely from “Newman’s Own”, because it aimed to be for profit. “Newman’s Own Organics” does not share the same charitable objects as Newman’s own it certainly shares its marketing. Nell uses her father’s image on her products, the same typography, trademark, and even “Paul Newman has given over 150 million dollars to charitable causes.



Organic Pretzels much softer than the hard inorganic sort

Atualmente a “Newman’s Own Organics” tem mais de 72 artigos. De bolachas a velas, de rações de cachorro a sopas, tudo é orgânico. No momento em que a demanda por orgânicos é crescente mundialmente, Nell ganha espaço nas prateleiras dos supermercados. Ora, para quem já é a favor do orgânico, nem precisa se preocupar com o social. Papai faz.

Currently "Newman's Own Organics" sells over 72 products. From cookies and candies to fresh produce and pet food Nell Newman has used a combination of the strong brand recognition built by her father with his philanthropic company and market savvy to expand her dominance in the ever growing and increasingly lucrative market of organic foods. Being in favor of organic foods she doesn’t even need to worry about social responsibility. Daddy does.

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